neděle 1. ledna 2006

Kdo jsme?

Jmenuji se Jiří Ostarek. Kromě těchto stránek mě také můžete potkat na diskusním fóru MojeHobby, kde vystupuji pod přezdívkou JIO. K modelům letadel jsem se vrátil po zhruba 20 leté pauze tím, že jsem si ke 40 narozeninám koupil RC soupravu HITEC Flash 5 a postavil nepříliš zdařený model Twiliter II podle plánku zvěřejněného v časopise RC modely.

Syn Petr se v modelářském kroužku věnoval především volným modelům. Doma začal také s RC modely. Model Citabria, byl jeho první model této katogorie. V době dokončení modelu mu bylo 13 let a celý model postavil úplně sám pouze s mou občasnou konzultací a instalaci RC vybavení a model přesto létá velmi dobře.V současné době už Petr umí víc jak já a říká, že spatlat nějaký model ze stavebnice umí každý, ale postavit dobře vypadající i létající dvacetinku, tak v tom se teprve pozná modelář. Kromě školy a airsoftu (to tak po sobě parta lidí střílí kuličkovými pistolemi a samopaly) mu už dnes bohužel moc času na modely nezbývá.

Dcera se bohužel v tomto směru nepotatila, takže teď má paní Ostarková doma dva modeláře. Kupodivu to (zatím) zvládá líp než případnou jinou úchylku. Např. alkohol, ženské, adrenalinové sporty …

Kategorie, které mě zajímají jsou modely s elektropohonem a okrajově i volné modely. Před nedávnem jsem zachytil zajímavý názor, že spalovací motor je přebytečný článek mezi startérem a vrtulí. Proto elektropohon. Oba jsme se učili létat na RC simulátoru zvaném MiniTornádo. Opravdu vydrží hodně. I proto další kus tohoto skvělého počinu na modelářském nebi říkal synovi pane. A teď už mi nezbývá nic jiného než si přát aby se Vám naše stránky líbily a popřát Vám co nejlepší zážitek při jejich prohlížení.

Žádné komentáře: