pondělí 27. října 2003

Jak získat střídavý motor pro pohon pomaloletů z motorků z CD-Rom mechaniky.

I já se už začínám zařazovat mezi průkopníky slepých uliček a toto jsou mé první pokusy s tímto tématem. Než ale popisovat to, co už popsali jiní a lépe tak alespoň dám pár odkazů na stánky, kde už se touto problematikou zaobírali. Vlevo je moje momentální zásoba polotovarů a jeden už převinutý motorek drátem 0,35 mm a 20 závity na jednom pólu.

Protože jsem měl dva úplně stejné motorky, tak jsem se pokusil udělat jeden dvojitý. Jak díly vypadají vidíte na 1. fotografii. Na 2. fotografii je motorek s rotorem složeným ze dvou původních oběžek s feroplastovými magnety který by měl sloužit pro test, zda to vůbec bude fungovat. Teprve až se roztočí tento, budu zkoušet lepit magnety.



Zatím je "nasucho" složený motorek s nalepenými magnety.



Motory skončily v testovací stavu. V modelu jsem je nikdy nepoužil.

Návod takříkajíc step-by-step jak postupovat při výrobě střídavého motorku z motorku z CD-ROM je tady.

Odkazy na další stránky o motorech z CD-ROM jsou na známém serveru Aviarium a nebo taky na japonském serveru či známém serveru RC Groups.

Zajímavé a přehledně zpracované informace na toto téma najdete také na Kutlochově webu. Teoretické informace k tématu lze získat také na stránkách http://www.flyelectric.ukgateway.net/winding.htm a http://www.masters.cz/dispatcher.php?id=2005.

akademik na diskuzi MojeHobby.cz k tomu tématu napsal:
Bezny motorek vypada takhle (prumer rotoru 30mm). Previn to dratem 0,4mm a kdybys jeste vymenil magnety za neodymove, pojede to o moc lip.
Tip pro previjece: neodymove magnety prodava v malem firma http://www.abcmagnet.cz - maji i velikost 3×3x1,5mm ktery padne jako ulity do cdrom motorku. (cena jednoho magnetu cca 8,- a minimalni objednavka je za 500,- + 120 postovny tady je cenik).
Provedl jsem dalsi testy 28mm CD motorku ( 28zavitu dratem 0,4). Odber toho 28mm motorku s vrtuli GWS 8×4,3 je na plny plyn asi 3,5A u osmiclanku. S vrtuli GWS 8×4,3 se to pri prudkem pridani plynu na vic nez 50% uz utrhavalo, nechtel se tocit a piskal. Zvetsil jsem predstih na regulatoru (TMM profi) na 15 stupnu a nastavil akceleraci 0-100% za 660ms. Ted to jede i na plny plyn bez vetsich problemu. Odber na max. je 6A, na pulku pri 3A by se s tim asi uz dalo slusne letat s mensim letadlem (do zminovanych 250g). Nevim jak to bude s ucinnosti, mozna to opravdu bude chtit o trochu mensi vrtuli.
Dalsi prijemnost - rotor drzi pri taznem usporadani jen silou magnetu a neodletne ani pri plnem plynu. (s neodym magnety)

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

našel jsem zdroj magnetů http://www.prodej-nastroju.cz/