pátek 14. března 2003

Jednoduché poličky na balsu

Když jsem potřeboval trochu urovnat věci v dílně, přišla na řadu i balsu a nosníky. Na základě toho jsem se díval v Baumaxu na konzolky. Když jsem pronásobil cenu a potřebný počet, tak jsem si řekl, že tudy asi cesta nevede. Takže jsem doma se porozhlédl po CDD (co dům dá) a našel jsem niklované hřebíky dlouhé 130mm. Dál už to bylo jednoduché. Stačilo obrousit dokulata špičky hřebíků, pak vzít 2 dřevěné latě široké cca 40mm a vyvrtat do nich díry s roztečí 80mm o průměru stejném jako je průměr hřebíků. Pak z druhé strany mírně zahloubit (aby hlavičky hřebíků nepřečnívaly), vyvrtat do každé latě 2 další díry pro přichycení lišt s hřebíky vruty do hmoždinek ve zdi a bylo to hotové. K tomu jsem s úspěchem použil naklepávací hmoždinky o průměru 6mm (je to hmoždinka, jejíž součástí je i vrut/hřeb). Tenké prkénka balsy je vhodné položit na překližku nebo jiný vhodný materiál, aby se zbytečně neprohýbaly. Více napoví foto. Cena poličky je takřka nulová a výsledek uspokojující. Uznávám ale, že toto řešení není vhodné do panelákové kuchyně. ;-)

Žádné komentáře: