pondělí 27. října 2003

DREMEL - ruční frézka, bruska …

Na prodejní výstavě Model Hobby 2003 jsem objevil malý stánek prodejce tohoto nářadí. Když jsem se o Dremel zajímal a přitom jen tak mimochodem prohodil, že je nad možnosti mé kapsy, tak mi prodejce udělal radost tím, že mi oznámil, že momentálně je sada DREMEL MULTIPRO 395 v akci a stojí o cca 800 Kč míň než obvykle. Tož nekup to, že? Koupil jsem a nelituji. Zvlášť když jsem zjistil, že v hypermarketech vyprodávají sady doplňků ve výprodeji.

(aktualizováno)
Když už jsem si tuto relativně drahou frézku pořídil, tak jsem po čase zjistil, že sice jde pracovat i přímo s frézkou, ale je přece jen v ruce poněkud těžká s na jemnější práci to moc vhodné není. Proto jsem pro frézku dokoupil ještě ohebný náhon. Ten mohu vřele doporučit každému, kdo s frézkou pracuje. Je to skutečně dobrá volba.
Po připojení hřídele ale vznikl problém do čeho frézku uchytit. Zatížit ji cihlou nebo podobným závažím asi není zrovna moc vhodné. Když jsem se podíval do katalogu Dremel věděl jsem hned co chci. Ale ta cena! Naštěstí mám velice šikovného otce, který je vybaven soustruhem i znalostmi a tak dávám inspiraci i pro další majitele této velice užitečné pomůcky.

Časem se ale ukázalo, že tento stojánek není pro použití ohebné hřídele příliš vhodný. Hřídel byla namáhána na střih a zahřívala se. Proto jsem ze svěrky vyrobil tento nový stojánek. Funguje k naprosté spokojenosti. Původní stojánek používám když potřebuji brusku pevně upnout a obrobek držím v ruce.

Žádné komentáře: