neděle 6. dubna 2003

Stojánek pro vyvažování modelů

Když jsem viděl v inzerátech v modelářských časopisech stojánek pro vyvažování modelů za cenu přes 1200Kč, tak mě trochu obešla hrůza.
Tady je vzorek, jak lze téhož docílit za cca 40Kč a hodinku práce. Jako bočnice jsem použil zbytek jasanové desky která se mi už dlouho válela pod stolem a už jsem ji chtěl pořezat na zátop. Spojovací dráty jsou z hlazené kulatiny průměr 6mm a tykadla z poměděného svařovacího drátu tloušťky 2,5mm. 2,5mm proto, že to je přesně šířka řezu při použití pilky s SK plátky.

Postup výroby:

  • seřízněte bočnice nejprve na obdélníkový tvar a 25mm od vrcholu vyřízněte drážku hlubokou 2mm
  • podle nákresu vyřežte tvar obou bočnic tak, aby drážka byla v zúženém konci
  • obě bočnice stáhněte k sobě svěrkou a vyvrtejte skrz obě díry 6,5mm pro spojovací tyče a 4mm pro vratové šrouby, které budou aretovat tykadla
  • ohněte tykadla, lehce namažte olejem obě kulatiny o průměru 6mm a smontujte celek dohromady.
  • na horní hranu přilepte břit a to tak, že ho přilepíte v kuse přes obě bočnice a teprve po zaschnutí lepidla ho rozřežte

HOTOVO !!! Zvlášť pečliví mohou ještě bočnice nalakovat.

Žádné komentáře: