neděle 24. února 2002

RC souprava Hitec Flash5

Když jsem tento vysílač kupoval coby trošku opožděný dárek pro sebe k 40. narozeninám tj. v květnu 1998 (stál 8400 Kč a v sadě byl přijímač, 4 serva HS-422, zdroje pro vysílač i přijímač a nabíječka obou typů akumulátorů), tak to podle mne byla asi v té době nejvýhodnější koupě v poměru výkon/cena.
Přestože jsem tehdy o RC soupravách ještě prakticky nic nevěděl a tak si myslím, že jsem měl dost štěstí na prodejce, který mi uvedenou soupravu doporučil (firma HIBE v Prostějově). Jediným závažným nedostatkem pro mne jako začátečníka byl naprosto nesrozumitelný český návod. Proto jsem se procvičil v angličtině, návod přeložil. Případnému zájemci ho můžu poslat e-mailem.
Postupem času se ale ukazují věci, které chybí:

  • Krátká anténa (pendrek) je určitě praktičtější než dlouhý prut. Platí to zejména pro létání “kolem hlavy” např. s Minitornádem. Je vždy po ruce, nemůže se vám stát, že odstartujete model se zataženou anténou, nehrozí nebezpečí zlomení. Prostě doporučuji. Koupit je ji možné např. na serveru rcmania.cz. Při létání na větší vzdálenost ale prutovou anténu nenahradí. Je určena skutečně na létání tzv. kolem hlavy.
  • Rozšíření počtu pamětí na modely ze 2 na 8 jsem nejprve zkusil udělat podle řešení uvedeného na webu mamavra - viz knoflík v pravém horním rohu vysílače. Po čase ale toto zapojení začalo zlobit. Např jsem u první paměti nastavil mix na elevony a tento mix se překopíroval i do dalších pamětí. Stejně tak se úplně náhodně nastavovaly výchylky. Stalo se, že na displayi byla zobrazena velikost výchylky na 255%. Takže nakonec nezbylo než vysílač poslat do servisu k Hnízdilovi a ten mou úpravu vyhodil a provedl ji podle svého postupu na celkem 6 modelů. S tímto to funguje. Podle informací, které jsem k tomu získal by mohlo být příčinou použití pamětí téže typové řady, ale od jiného výrobce.
  • Docela hodně chybí proporcionální 5. kanál pro využití na brzdy resp. vztlakové klapky. Varianta 5X už má 5. kanál s 3 polohami, ale i to je podle mne málo. Vyplývá z toho poměrně podstatné omezení výběru modelů, které jdou vysílačem řídit.
  • Dalším problémem je absence volných mixů. To už ale není bohužel jednoduchým zásahem do vysílače realizovatelné

Žádné komentáře: