Kategorie: | F5J-400 |
Rozpětí: | 1485mm |
Délka: | 875mm |
Pohon: | Speed 400/6V, vrtule sklopná 6×3″, 8 x NiMH GP1000. |
Řízené funkce: | výškovka, směrovka, motor |
Hmotnost: | 490g. |
Hodnocení:
Model byl koupen jako olétaný. Vzhledem k odběru motoru a kvůli požadavku na délku letu byly použity fialové NiMH články GP1000 místo doporučené sady Sanyo N500AR. Hmotnost obou sad se příliš neliší a kapacita je dvojnásobná.
Model musel podstoupit celkovou opravu, protože i když se to nezdá, tak použité lepidla ne vždy drží dostatečně.
S modelem byly od samého začátku problémy. V podstatě ho nebylo možné seřídit. Vždy už to vypadalo, že konečně je vše v pořádku a najednou model začal ve vzduchu jančit a bylo problém ho dostat dolů bez poškození.
Až po nějaké době jsem si všiml, že se odlepilo přední uchycení uhlíkové trubky v gondolce a drželo pouze svorností gondolky. Při běžné kontrole modelu se trubka nijak nehýbala a ani nic jiného nenaznačovalo, kde je problém. Tím, že se za letu i jen o zlomek mm posunulo uchycení trubky vpředu v gondolce, tak vlivem páky mezi uchycením na konci gondolky a ocasními plochami model za letu měnil seřízení výškovky a nebylo proto divu, že létal tak, jak létal. Nebo spíše než létal je lepší napsat jančil.
Takže přátelé, pozor na lepené spoje a to zejména vlepované přepážky do laminátovách trupů. Doporučuji před lepením povrch laminátu zdrsnit smírkem a pokud možno používat stejný typ epoxidu, který použil výrobce laminátového trupu. Pro výrobu laminátových trupů se velmi často používá pryskyřiče L285, kterou prodává fy. Havel. Takže ještě jednou - pozor na to čím a jak lepíte.
Žádné komentáře:
Okomentovat