úterý 10. listopadu 2009

Zlín XIII, SAVEX - model je na prodej

Kategorie: RC celokompozitová polomaketa z produkce fy SAVEX
Rozpětí: 1240mm
Délka: 1070mm
Pohon: AXI 2820/10, regulátor JETI-HACKER Master 40 Opto Flight, JETI MAXBEC s Zippy 500mAh, akumulátor 3S1P 3300mAh 15C, vrtule APC-E 10/7 (odběr 30A), doporučena změna na rozměr 11/7, odběr cca 38A.
Řízené funkce: Motor, křidélka, směrovka, výškovka. Přijímač Multiplex Mini DS IPD. Použité serva - 2x HS-125 MG, 1xHS85MG, 1xHS225BB
Hmotnost: 1950g
Hodnocení:
Model jsem koupil rozestavěný připravený na pohon spalovacím motorem. Model dosud nikdy neletěl.

Koupil jsem ho pro jeho nádherný tvar a také proto, že jsem chtěl mít doma model z produkce fy SAVEX. Model jsem od začátku plánoval upravit na elektropohon, jenže první zvážení dodaného draku a doplnění váhy elektrovybavení nevypadalo moc optimisticky. Model proto rok stál jen jako statická expozice.

Následovalo poměrně drastické odlehčení trupu (celkem 140 g) a příprava modelu pro zálet. Při přeměření modelu jsem na základě podnětu jiných majitelů téhož typu zjistil, že křídlo je zkroucené. Po dohodě s výrobcem putovalo křídlo na opravu. Trvala sice dlouho, ale dnes už křídlo zkroucené není. Tady hodnocení končí. Není kromě vzhledu co hodnotit.

Fotografie modelu jsou v galerii.

Po konzultacích s majiteli tohoto modelu jsem se rozhodl model prodat.

Důvody prodeje jsou tři:
1) Model vyžaduje vzhledem ke konstrukci podvozku kvalitní přistávací dráhu. Nejlépe asfalt nebo krátce střižený, pokud možno válcovaný trávník. Jinak se do krytů kol namotává tráva a model se převrací. Já bohužel k dispozici takové letiště nemám.
2) Po operací očí se mi bohužel zhoršila prostorová orientace a občas mám problém s určením přesné pozice kde a jak se model nachází. A než rozbít tak nádherný model, tak ať raději potěší někoho jiného. Kromě toho je škoda, aby model dále stál jako statický na skříni.
3) Model je rychlý a vyžaduje dobrou pilotáž a není rozhodně určen pro začátečníka nebo pilota, který s modely nelétá příliš často. Druhá varianta je poslední dobou bohužel můj případ.


Nabízím 2 konfigurace modelu.

1) Model bez motoru, přijímače, vrtule a akumulátorů. Tedy se servy, regulátorem, MAXBEC a Lipol 2článkem, cena 11 000 Kč.

2) Model se servy a přípravou na elektropohon, cena 8 000 Kč.

Podotýkám, že všechny v modelu použité komponenty, jsou nové resp. nikdy jinde použité.

Žádné komentáře: