Kategorie: | RC pron & EPS elektro akrobat |
Rozpětí: | 875mm |
Délka: | 855mm |
Pohon: | Motor BMA 2212-13, 2listá vrtule SF 9x4,7, LiPol 1000 mAh 3S1P |
Řízené funkce: | motor, křidélka, směrovka, výškovka |
Hmotnost: | 440g |
SlowFun se zlomenou uhlíkovou trubkou trupu. Trubka už byla dříve zlomená a opravována vložením kusu slabší uhlíkové trubky a zalitím CA lepidlem.
Zlomení trubky byl opakující se problém.
Trup je z 3 mm Izofloru, který je z jedné strany vroubkován, což je v tomto případě výhodou. Pro ohnutí trupu jsem si vytvořil šablony, které jsou rozevřené v úhlu, v jakém se trup rozšiřuje. Plát Izofloru jsem položil naplocho na šablonu a fénem v místě ohybu poměrně dost nahřál. Pak jsem Izoflor protlačil kruhovou tyčí mezi šablony a tam i vytvořil oblý hřbet trupu.
Izoflor je vytvarován a oříznut podle šablony.
Bezproblémovému ohnutí pomohlo podélné vroubkování Izofloru..
Zalepené přepážky v zadní částí trupu. Protože bylo třeba přepážky bylo třeba do šablony zasunout, tak jsou lepené 5minutovým epoxy a ne, jak je obvyklé, lepidlem UHU-Por nebo PorexCeys.
Trup vytažený ze šablony s vyříznutými otvory pro průběžné křídlo.
Seříznutí pro kabinu a kryt motoru.
Přední "přepážka" je přilepená jen dočasně pro zafixování rozměrů. Druhá svislá přepážka je slepená ze dvou vrstev Izofloru.
Vlepení motorové přepážky systémem zafixuj vším, co je zrovna po ruce.
Křídlo a výškovka jsou zalepeny L258 s mikrobalony.
Po nasazení směrovky to už konečně začíná vypadat jako model.
Výpočet těžiště modelu programem W_Laengs4.
Vyosení motorové přepážky je až příliš velké, takže znovu a lépe.
Vše zapojeno, zbývá přilepit křidélka.
Aby se izolepa, která křidélko drží, z polystyrenu neodlepovala, používám vždy stejný postup. Nejdříve na křídlo i na křidélko nalepím cca 1 cm od kraje pás obyčejné izolepy a na takto vzniklý pás rovnoměrně prstem rozetřu lepidlo Herkules nebo nějaké jiné disperzní lepidlo. Až lepidlo zavane, strhnu izolepu, která sloužila jen jako pravítko. Nechám do druhého dne důkladně zaschnout (skutečně se zde nevyplatí spěchat). A pak lepím křidélka jedním pásem izolepy Scotch Crystal shora a 3 kousky izolepy zdola. Dolní kousky izolepy (v tomto případě asi po 5 cm) lepím po přiklopení křidélka ke křídlu na kraje a doprostřed.
Podvozek jsem použil také původní. Je přišit režnou nití ke kostce z EPP a ta je z obou stran olaminovaná a jako celek pak vlepena mezi bočnice. EPP kostka zároveň slouží jako usměrnění vývodu teplého vzduchu od motoru a regulátoru.
Kabinka je vybroušena ze stavebního polysterenu a přelaminovaná dvěmi vrstvami 30 g tkaniny. Polystyrén uvnitř je pak vybroušen na tloušťku stěny cca 5mm.
Hotovo. Zálet proběhne až bude lepší počasí.
Vyosení motorové přepážky je až příliš velké, takže znovu a lépe.
Vše zapojeno, zbývá přilepit křidélka.
Aby se izolepa, která křidélko drží, z polystyrenu neodlepovala, používám vždy stejný postup. Nejdříve na křídlo i na křidélko nalepím cca 1 cm od kraje pás obyčejné izolepy a na takto vzniklý pás rovnoměrně prstem rozetřu lepidlo Herkules nebo nějaké jiné disperzní lepidlo. Až lepidlo zavane, strhnu izolepu, která sloužila jen jako pravítko. Nechám do druhého dne důkladně zaschnout (skutečně se zde nevyplatí spěchat). A pak lepím křidélka jedním pásem izolepy Scotch Crystal shora a 3 kousky izolepy zdola. Dolní kousky izolepy (v tomto případě asi po 5 cm) lepím po přiklopení křidélka ke křídlu na kraje a doprostřed.
Podvozek jsem použil také původní. Je přišit režnou nití ke kostce z EPP a ta je z obou stran olaminovaná a jako celek pak vlepena mezi bočnice. EPP kostka zároveň slouží jako usměrnění vývodu teplého vzduchu od motoru a regulátoru.
Kabinka je vybroušena ze stavebního polysterenu a přelaminovaná dvěmi vrstvami 30 g tkaniny. Polystyrén uvnitř je pak vybroušen na tloušťku stěny cca 5mm.
Hotovo. Zálet proběhne až bude lepší počasí.
Závěr:
Stavba z Izofloru byla spíše sochařením než klasické modelaření. Překvapila mě křehkost a velmi malá odolnost proti otlačení u Izofloru.Skutečně překvapila. U Depronu je pružnost i odolnost mnohem vyšší.
Závěr2:
Po prvním přistání na 1 bod, tedy na kužel vrtule se celý předek zbortil a model šel po vyjmutí elektroniky a pohonu do kontejneru.
Stavba z Izofloru byla spíše sochařením než klasické modelaření. Překvapila mě křehkost a velmi malá odolnost proti otlačení u Izofloru.Skutečně překvapila. U Depronu je pružnost i odolnost mnohem vyšší.
Závěr2:
Po prvním přistání na 1 bod, tedy na kužel vrtule se celý předek zbortil a model šel po vyjmutí elektroniky a pohonu do kontejneru.
Žádné komentáře:
Okomentovat