středa 29. srpna 2007

Eagle Sport (Čemech)

Kategorie: RC EPP elektro samokřídlo
Rozpětí: 890mm
Délka: 470mm
Pohon: Speed 300/7,2V, Převodovka MpJet 43/12 zubů, 3listá vrtule GWS HD 9x5, odběr 2,9A, regulátor MGM 8A, Akumulátory LiPol AVP 1100 3S1P
Řízené funkce: elevony
Hmotnost: 290g
Hodnocení:
Model jsem koupil z výprodeje firmy Čemech. Výřezy jsou z měkkého a lehkého EPP. Pro slepení modelu jsem použil lepidlo UHU Por. Zajímavým detailem je u modelu provedení křidélek. Pant je vytvořen z EPP a křidélko se včetně tohoto pantu lepilo k vlastnímu profilu křídla. Chytré, praktické.

Z důvodu použití lehkého, ale měkkého EPP bylo po slepení model třeba důkladně vyztužit. V mém případě pro příčné vyztužení zalepením 2 ks pásků zespodu do křídla do zážezu v EPP CA lepidlem (pásky se používají k stažení balíků) a lepící páskou se sklem pro vyztužení zhora. Mimo toto příčné vyztužení bylo ještě potřeba model vyztužit "do kříže" opět lepící páskou se sklem. Bez této výztuhy se model příliš kroutil a pokus o přemet dopadl něco jako kopaný výkrut s následnou vývrtkou. Pásky se sklem jsou následně přežehlené modelářskou žehličkou. Neodlepují se pak.

Vím, že použitý pohon je těžký, ale pohon mi zbyl z modelu MT2 a model jsem si postavil pro pohodové polétání za barákem a pro tento účel stačí. Až motor někdy shoří bude nahrazen tzv. stříďákem příslušného výkonu.

Podle toho, jak se model nezáludně po vyztužení chová, mám za to, že tento model i s mnou použitým pohonem je prvním vhodným modelem pro začátečníka. Kromě toho mne také velmi překvapila odolnost použité 3listé vrtule. I po kolmém nárazu do zdi se jí nic nestalo. Bohužel některé přistání jeden list vrtule nepřežil.



(aktualizováno 25. srpna 2011)
Model se dočkal přestavby s úpravou pohonu. Viz příspěvek EAGLE - změna pohonu.

4 komentáře:

  1. Létal jsem s podobně koncipovaným modelem na základě Rhina od Čemechu/Top Modelu. Rozdíl byl především v tom, že jsem použil 280-tku s převodovkou 4:1 a 3-listou vrtulí FSK, napájeno 8-článkem AAA Sanyo 800 mAh. Létalo to opravdu překvapivě dobře. Motor byl lehce přetěžován (odběr na zemi tuším 4,3A), vrtuli se mi podařilo zlikvidovat až po několika silných nárazech - a to jsem ji neměl na pružném unašeči, ale na kleštině. S takovými samokřídly se zkrátka dá, výhoda vrtule vpředu je bezproblémová možnost osazení vrtulí velkého průměru s bezproblémovým vyvážením. Ovšem odolnost je prostě daleko nižší než u motoru vzadu :-).

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jsem si také pořídil tento model od Čemecha. Můj je sice menší, rozpětí jen 800mm a délka 350mm, ale létá skvěle. Motor jsem tam dal podle čemecha Python 30, vrtule 8x4 GWS, baterie Lipol 3S 480mAh. Celkově to má asi 220g, ale motor to v kllidu utáhne. Výztuže jsem dal jen na držák motoru, jelikož byl z EPP a ulomil se po prvním tvrdším přistání.

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, chtěl bych se zeptat kde je alespoň přibližně u tohoto samokřídla težiště?
    Díky

    OdpovědětVymazat
  4. Omlouvám se, ale neporadím. Ten model už neexistuje. Zkuste dotaz přímo u výrobce.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderované. Zobrazí se proto až po mém potvrzení. Omlouvám se za toto opatření, ale je to bohužel jediná obrana proti komentářovému spamu, generovanému spamovými roboty.