Kategorie: | RC model 3D letadla |
Rozpětí: | 100cm |
Délka: | 108cm |
Pohon: | Motor Turnigy C2830-1050, vrtule Eflite 9x4,7 (18A!), |
Řízené funkce: | Motor, křidélka, výškovka, směrovka |
Hmotnost: | včetně akumulátoru 470g (bez podvozku) |
Model je z produkce Honzy Špatného. "Stavěl" jsem ho s dlouholetou přestávkou 6 let. Pro Honzu bylo sestavení modelu tuším práce na jedno odpoledne.
Stav po sestavení před 6 roky:
Model po dokončení s už vybledlými barvami před prvním letem (tady ještě s podvozkem):
Zálet:
Z výchylek kormidel jsem měl oprávněný strach a tak jsem pro první start nastavil přes Dual rate poloviční a expo -60%. Start byl ale naprosto bez problémů, výrazně pomalý let a kam jsem to poslal, tam to šlo. Takže obavy z velkých výchylek byly zcela zbytečné. Poletoval jsem tak až do skoro úplného vyčerpání akumulátoru. Naštěstí to přežil.
Co vadilo, bylo že chudák po několika přistáních do trávy model přišel o uhlíkový podvozek, který se u trupu ukroutil. Vyšší tvrdá tráva a subtilní podvozek se evidentně rádi neměli.
Po prvních seznamovacích letech teprve začalo pomalu v rámci možností i skutečné zalétávání modelu podle postupu Losny.
Pár poznatků po záletu:
- Vzhledem k tomu, že přistávám do trávy, tak se podvozek stačil hned první den ukroutit. Po odřezání podvozku bylo nutné motor poměrně výrazně potlačit protože jinak šel hned po startu do přemetu. Nevěřil bych bez této zkušenosti, jak moc může existence podvozku ovlivnit let modelu.
- S vrtulí 9x4 to sice bere až 18A a s vrtulí 8x4 příjemnějších 11A, ale s menší vrtulí model nevydrží kolmo stoupat. Takže raději výkonnostní rezerva a ubrat na plynu se dá vždy. Jen jsem měl možná koupit akumulátory s o něco vyšší kapacitou než 1,1Ah. Ty necelé 3 minuty na plný plyn (viz kalkulačka elektroletce vpravo) jsou docela málo. Při používání plynové páky to pak dá cca 5 minut.
- Opravdu se s tím nedá létat jako s větroněm. :-) Letí to (vééélmi pomalu) jen když se točí vrtule.
- Musím se ještě hodně učit abych model podobné koncepce zvládl bezpečně uřídit.
Stav po amputaci podvozku:
Žádné komentáře:
Okomentovat
Komentáře jsou moderované. Zobrazí se proto až po mém potvrzení. Omlouvám se za toto opatření, ale je to bohužel jediná obrana proti komentářovému spamu, generovanému spamovými roboty.