sobota 20. listopadu 2004

Focke Wulf Ta 152 H-1

Kategorie: model na gumový pohon 1:20
Rozpětí: 760mm
Délka: 540mm
Pohon: gumový svazek 4 smyčky gumy TANII 3 x 1
Řízené funkce: -
Hmotnost: 55g včetně odnímacího podvozku

Hodnocení:

Model je stavěn podle plánu …
Má velké rozpětí a tedy malé plošné zatížení a proto je letový projev více než dobrý. Pomáhá také dlouhý trup, který umožňuje použít delší svazek.
Podvozek je pro dosažení lepších letových vlastností odnímací. Konstrukce modelu je zřejmá z fotografií modelu před nástřikem.

Na modelu jsme si také ověřili možnost nástřiku kamufláže pomocí techniky airbrush a použitím lihových barev AGAMA. Obava, že lihové barvy nejsou dostatečně otěruvzdorné se nepotvrdily a barva držela až do konce existence modelu.

Model už bohužel neexistuje, protože při natáčení praskla guma a silně poškodila trup. Model byl opraven, ale po opravě se letové vlastnosti tak zhoršily, že byl zrušen.
Na letových záběrech je bohužel vidět pouze silueta modelu. Opět chybí teleobjektiv. Ale i tak je pohled na letící model myslím si, že zajímavý. V současné době se staví další kus stejného typu.

Detail přední části modelu.Model nachystaný pro nástřik kamufláže.Hotový model při pohledu zhora.Hotový model. Docela se povedl, že?Ještě jednou hotový model.Čelní pohled.

Nástřik kamufláže modelu nám udělal modelář, který se zabývá plastikovými modely. Díky. Opět se potvrdilo, že jednou vidět je určitě lepší než o to 10 x číst.

Začátek práce.Model má nastříkán základ spodní kamufláže.Boční plochy trupu.Začátek nástřiku horního základu.Je potřeba dávat pozor na to, aby se barva neodrazila od křídla na trup.Hotový horní základ.Nástřik kamuflážních skvrn.Hotovo.A ještě jednou Hotovo.Natáčení gumového svazku.Start modelu.Letové snímky.

Ukázka, jak model vypadá, když gumový svazek při natáčení praskne.

Roztržený trup.Další díra do trupuVytahování roztrženého gumového svazku.Tento pohled nepatří mezi ty příjemné.

2 komentáře:

  1. Uplně stejným způsobem jsem přišel o dvacetinku Hurricana MK II ……,je to už delší dobu ale pořád mě to stejně bolí protože chudák hurouš byl jen zaklouzán a jevil se velmi letově ale pro motorový zálet jsem použil již starší létaný svazek a ten prasknul při 40% standartní zátěže před prvním motorovým letem….zbyly mi jen křídla…ten večer jsem vypil 10 piv.

    OdpovědětVymazat
  2. Syn měl v té době 15, tak si bohužel ty škopky musel chtě, nechtě odpustit. Ale byl něšťastný úplně stejným způsobem. Navíc jsem byl u toho a tak to bolelo i mě.

    OdpovědětVymazat

Komentáře jsou moderované. Zobrazí se proto až po mém potvrzení. Omlouvám se za toto opatření, ale je to bohužel jediná obrana proti komentářovému spamu, generovanému spamovými roboty.