neděle 1. ledna 2006

Kniha návštěv

Pokud se vám líbí způsob zpracování těchto stránek, napište. Napsat své hodnocení můžete formou komentáře samozřejmě i v případě, že se vám zde něco nelíbí. Každý dobře míněný podnět je cenný.

Drobná poznámka k tomu, že všechny uvedené komentáře jsou publikované v tak krátkém období. Ne, opravdu si je nepíšu sám :-), pouze při překopírování z původní databáze (která byla na jio.hyperlinx.cz) do zdejšího blogu není možné zadat původní datum a čas zápisu.

60 komentářů:

Karel Štička ml. řekl(a)...

Vážení kolegové modeláři,
se zájmem pročítám vaše stránky a velice oceňuji vaše praktické rady a informace.Jsem rekreační modelář (nelétám závodně).Zaujal mě váš článek o R/C soupravě Multiplex ROYAL evo 9.Doma stojíme před obdobným problémem jako Vy.Při létání jsem udělal takové pokroky,že otec(čemuž jsem rád) došel k závěru,že nákup nového vysílače asi bude nutný.Létám se soupravou Hitec FLASH 4 FM.
Zajímalo by mne,zda-li ROYAL evo splnila vaše očekávání a konkrétně zda-li:
1.)Bude ROYAL evo spolupracovat s mikropříjmači Potensky,Potensky SMART a JETI REX 5,4,7

2.)je možné zakoupit pouze samostatný vysílač a kde

Jestli mohu,rád bych věděl i to,jaká je vaše spokojenost s nabíječem AN-07V.Zde v okolí je elektroletců velmi málo a ti,které znám uznávají poze nabíječe Schulze.V problematice nabíjení se moc nevyznám.Mám nabíječe JETI a POWER PEAK 7.Dokáží nabít pouze sedmičlánek.Já chci přejít na vícečlánky.Uvažovaný model létá s dvanáctičlánkem tvrdých NiCd,to znamená,že i v tomto případě nás(otce) čekají další investice.Ohlížíme se proto po vhodném nabíječi,který by maximálně kvalitně a současně šetrně nabil podobný vícečlánek.
Můžete poradit i v tomto směru?

Mnoho hezkých letových dnů přeje

Karel Štička ml.,Most

Tom řekl(a)...

Velice hezky udělaný web, jak obsahově, tak i provedením. No a hlavně jsem tu našel odkaz na svoje stránky, tak Ti to přece musím pochválit :-).

jio řekl(a)...

Tak jsem ani nezaregistroval kdy se počet návštěv přehoupl přes bájných 10 000 jedinečných přístupů a je to tady.
Díky za přízeň.

jio řekl(a)...

Díky za uznání. Já i syn jsme také jen modeláři rekreační a bohdá tomu ani jinak nebude.:-) Modelařím pro radost, ne pro adrenalin.

Nyní k RoyalEvo (dál RE):
já jsem přešel na RE z Flash 5 (bez X), kterou po mně podědil syn, takže teď máme doma 2 vysílače a mohu proto stále srovnávat. Hlavní výhodou RE je to, že nejsem vázán žádným přednastavením výrobce. Zpočátku jsem z toho měl docela vítr, ale čím dál tím víc to oceňuji. Kterémukoliv kniplu nebo přepínači mohu přiřadit jednoduše jakoukoliv funkci (skutečně jakoukoliv), mixy nejsou pevné, pouze výrobce pro začátek vytvořil pár obvykle používaných. Výstup mixu se týká konkrétního serva a toto jedno konkrétní servo mohu najednou díky mixu ovládat z 5 vstupů (příklad - servo výškovky ovládám v základu kniplem výškovky, k tomu přimixuji to, že po přidání plynu se mírně potlačí a odstraní vliv malého potlačení motoru, dále přimixuji křidélka a směrovku tak aby při změně směru mírně výškovku natáh a pátý vstup může být např přes některý z přepínačů pro zalétnutí nějakého divnoobratu).
Vysílač má možnost použít šablony s přiřazením funkcí pro daný typ modelu. Takže ve většině případu jakékoliv programování není nutné, pouze je potřeba nastavit směr a velikost výchylek. Programování se pak použije jen k tomu když chci nějakou funkci, se kterou výrobce nepočítal.

Z předchozích vět je vidět, že mé očekávání vysílač splnil a spíše vysoce překonává. Vzhledem k tomu, že jsem rekreační modelář, tak nevidím model, který bych tímto vysílačem neuměl ovládat. 9 kanálů je pro mnou zamýšlené modely dostatek snad až do penze, počet pamětí pro modely také a možnost velice jednoduchého naprogramování modelu do vysílače je další výhodou.

Pokud jste se podíval na stránku http://jio.hyperlinx.cz/tipyRE.php tak už víte, že základní problém se kterým jsem se potýkal a potýkám pramení ze dvou věcí:
- můj způsob myšlení při nastavování vysílače byl svázán zkušenostmi z Flash 5, kde je vše pevně nastaveno (křidélka na 1., plyn na 3 kanálu a basta, mix pouze jeden z předefinovaných a paměť pouze pro 2 modely)

- mnohdy nevím, že bych mohl vysílač použít pro něco, co složitě obcházím např. mechanickým nastavením nebo nevím, že bych mohl proto použít např. letové režimy.

K otázkám:
ad1) ano spolupracuje se všemi druhy přijímačů, kromě přijímaču s PCM (pokud tyto přijímače nemají jako záložní režim PPM, to ale nevím protože jsem je nikdy nepoužíval), což ale asi vzhledem k vlastnictví Flash4 nebude váš problém. Osobně používám přijímače JETI Rex5+, NANO4, Potenský Mikro Smart a pak přijímač dodaný s Flash 5 a IPD přijímač dodaný ve Vario Setu RE.

ad2) ano, Pelikán ho má v katalogu pod názvem 45300 ROYAL evo 9 vysílač bez HF modulu a k němu je potřeba dokoupit vf modul 45690 RF modul HFM-4 35Mhz nebo komplet vysílač včetně modulu se syntézou 45303 ROYAL evo 9 vysílač HFM-S 35MHz. Srovnám-li cenu cca 16300 se cenou Vario Setu, kde je navíc kvalitní přijímač (ten je samotný za cca 2300) a akumulátory, tak bych asi volil Vari Set. Je to ale samozřejmě o penězích.
Dá se asi koupit prakticky v každé větší modelářské prodejně.

ad3) AN-07V není špatný nabíječ, je pouze docela nepohodlný, protože NEMÁ žádný režim nabíjení v automatickém režimu. Počet článků i proud je potřeba nastavit na přepínačích. Max proud je do 2,6A pro max 12 článků, což je pro odebírané proudy okolo 30A tak akorát na hranici použitelnosti. Chytří tvrdí, že platí přibližné pravidlo, že nabíjecí proud by měl být cca 1/10 proudu odebíraného za letu.
K Schulze - já momentálně kupuji (v září, protože Tomáš Vítek momentálně nemá skladem) nabíječ ISL 430. Takže pokud to s elektropohonem myslíte vážně, tak ISL 330d je velmi dobrá volba za dobrou cenu. 430 je ještě lepší a po drobné hardwarové úpravě je plně funkční jak 636+. Já osobně tuto úpravu plánuji ihned po ukončení záruky. Zatím určitě postavím něco, co bude 80A za letu odebírat.:-) Tuto poslední větu prosím nebrat vážně. Nepředpokládám, že by to hrozilo.:-))

Takže závěr:
- RE je za ty peníze pro rekreačního modeláře srovnatelná s vysílači, které jsou cenově o 10 až 20 tisíc výš.

- nabíječ - ISL je opravdu dobrý výrobek a pokud to elektropohonem myslíte vážně i do budoucna, tak bych se asi poohlídnul po nabíječích v cenové kategorii 5000 a výš. Pokud si vzpomínám (nestudoval jsem to), tak velmi chválená je také Intelli Control (nebo jak se to píše) - platí pro ni asi to stejné, co se tvrdí o Hitec Eclipse a to, že je u nich asi nejlepší poměr cena/výkon. Samozřejmě v dané kategorii použití.

Takže přeji příjemné rozhodování.

Jiří

Petr Grec řekl(a)...

Musím se připojit k předchozí pochvale - opravdu dobrý a takový \"pohodový\" website :) Taky jsem se vrátil k modelařině po 20ti letech a vidím, že naše zkušenosti jsou velmi podobné.
Shodou okolností se mi podařilo za rozumný peníz sehnat mírně použitou RC soupravu Flash 5X a kromě volně programovatelných mixů jsem na ní zatím nenašel (pro rekreační letce) žádný závažný nedostatek. Na rozdíl od staršího Flashe má paměť na 5 modelů a i pátý kanál lze používat v režimu glid-acro jako proporcionální (2 serva pro křidélka). Určitě jednou přijde doba, kdy přestane stačit nebo fungovat, v každém případě ho ale můžu začínajícím i mírně pokročilým pilotům s klidným svědomím doporučit.
Ačkoli MiniTornádo bylo až mým druhým letadlem, naprosto souhlasím s Vaším názorem a musím potvrdit, že se jedná o jeden z nejlepších \"RC trenažérů\".
Škoda jen, že toho času není víc, ale možná se mi někdy v budoucnu podaří zrealizovat alespoň zpola tak kvalitní website, jako ten Váš :)

S pozdravem
Petr Grec
Praha 3

jio řekl(a)...

Děkuji za pochvalu. Jsem rád, že se Vám tyto stránky líbí.
Důvodem proč vznikly je to, podělit se i o těch pár zkušeností, které jsem pracně získával a pomoct tak i dalším zájemcům o tento nádherný koníček nebo spíše pořádného koně. A především jim ušetřit peníze, které jsem já díky své neznalosti mnohdy jen vyhodil za zbytečný nákup.
S vašim hodnocením Flash 5(X) naprosto souhlasím. Skutečně se jedná o dobré rádio za slušný peníz. Důvod proč jsem si já pořídil RoyalEvo je známý a je zde popsán. Nemít potřebu dalšího vysílače v rodině, tak Flashka bude sloužit ještě pár let. Takto aspoň slouží synovi.
Zároveň vidím, že Vás taky nadchlo MiniTornádo. Máte mé sympatie. Syn s ním stále létá a je navýsost spokojený.
No a k tomu webu. Není to nic tak složitého, jak se může na první pohled zdát. Chce to jen začít a pak už to tak nějak přijde samo.

Jaroslav Broukal řekl(a)...

Nešel jsem na vašich stránkách seznam plánků Modelář. Prosím nevíte kde by se daly sehnat, něco jsem zaslech že prý existuje někde archív kde se dají okopírovat. Předem dík za odpověď.

jio řekl(a)...

Ano, pokud vím, tak existuje člověk, který kopie originálních plánků prodává. Protože to ale dělá pravděpodobně bez souhlasu majitelů autorských práv (jak jsem na několika místech zachytil), tak zde jeho adresu nebudu uvádět. Bohužel tedy nemohu této žádosti vyhovět.

Kromě toho je zapotřebí sdělit, že celou edici plánků z řady Modelář postupně znovu v reedici vydává časopis RC Revue.

Jaroslav Broukal řekl(a)...

Děkuji za odpověď. Pokud znáte na něj spojení prosím o zaslání kontaktu na adresu jarda.broukal@tiscali.cz . Předem moc děkuji.

jio řekl(a)...

Jen poznámka k seznamu plánků. Je to skutečně pouze seznam. Sice kompletní, ale pouze seznam. Já tyto plánky(samozřejmě kromě několika málo, které jsem si kdysi koupil také pro svou potřebu) nemám a ani nemám kontakt na nikoho, kdo by je měl všechny k dispozici.
Pokud nějaký plánek ze seznamu hledáte, poptejte se po svých známých nebo to zkuste na Internetu.

Ed řekl(a)...

Zdravim Ta Jirko,
nejaky cas som nebol na Tvojej stranke a vidim, ze sa utesene rozrasta
Len tak dalej.

ed.

jio řekl(a)...

Jo roste, ale pomalu, protože jedny ruce vše nestačí a fanatik taky nejsem.

Jiří Neuschl řekl(a)...

Příjemný den !
Tak to jsem si zase jednou krásně početl ! Dostal jsem se tu náhodou při hledání informací ohledně volby koupě nabíječe a "ztvrdnul" jsem tu asi 4 hodiny. Supr WEB ! Jen tak dál, držím palce při dalším rozšiřování.
S úctou a přáním "báječné" modelařiny !

Libor řekl(a)...

Je to dobrý, určitě se sem ještě vrátím. Dílu ZDAR !!!

Petr řekl(a)...

Chci se zeptat, když mám můj model vyfocený tak vám ho můžu poslat???? Aby jste ho vystavili??? Ale není zakoupený jako stavebnive. Sehnal jsem si materiál udělal vlastní plánek a postavil. Děkuji za odpověd. Snad bude kladná.
Petr

mates řekl(a)...

nevíte někdo kde stáhnou návody na házedla z balzy???

jio řekl(a)...

Bohužel s plánky házedel z balzy dostupnými na internetu neporadím. Zkuste se ale zastavit v nejbližším modelářském kroužku. Tam Vám určitě s nějakým plánkem vyjdou vstříc.

Petr řekl(a)...

Dobrý den,
zakoupil jsem letadlo Skyline 3000 asi před čtyřmi dny. Zatím nebylo vhodné počasí abych ho mohl zalétnout. A tak se chci zeptat jestli nemáte náhodou nějakou zkušenost s tímto modelem. Abych neudelal nejakou razantní chybu. Jsem totiž začátečník. Model je elektrovětroń o rozpětí 103cm. Motor speed 400. čtyř kanálový přijímač a tří kanálový vysílač. Zatím jsem o modelu slyšel jen kladné věty. Tak nevím. Rád si vyslechnu váš názor.

jio řekl(a)...

Bohužel ale ten model neznám.

Předpokládám, že se jedná o tzv. set, tzn. model + vysílač v jedné krabici. Já jsem zalétával z této řady model Piper Cub. No lítalo to, ale žádnou radost jsem z toho neměl. Pokud si vzpomínám, tak tuším Váš model proběhl testem v RCR. Snad bude mít pan Kroufek pravdu, že to létá dobře. Snad se mýlím.

V každém případě bych ale doporučil bod č.1 uvedených pravidel vzít jako hlavní. Popřípadě pokud nikoho ve svém okolí neznáte, zkuste se zeptat na diskuzi Mojehobby. Určitě se Vás někdo ujme. Věřte mi, že to vyjde laciněji si třeba i 30km zajet a nechat si vše vysvětlit a ukázat.

Radan Adamčík řekl(a)...

Dobrý den, ponechávám Vám zde kontakt na mne, neboť se stále více mezi modeláři objevují poptávky na naše lepidla pro Vaši práci. Jsem k dispozici Vám v tomto vyhovět, případně doporučit vhodného prodejce ve Vašem regionu. GSM:
602 291 005.

Marek_Kuřim řekl(a)...

Ahoj Jirko,

přestože jsme se potkali jen jednou a to ve Vyškově na leteckém meetingu, udělal jsi na mě dojem.
Dovol mi prosím jednu otázku, jak máš udělanou tuhle návštěvní knihu? Prohlížel jsem html ale nejsem z toho moudrý. Poraď prosím.

Díky

Marek

Horyna řekl(a)...

Jsem modelářský fanda a začátečník. Nedávno jsem si koupil model od firmy rcm Pelikán letadlo "Skylark 3000V" ( Ten s těmi novými křídly-Ptačí) A ptám se tedy, jestli někdo nemáte pro toto letadlo nějaké dobré rady či vychytávky

jio řekl(a)...

Ahoj Marku,
ta kniha je dělaná s využitím php a Mysql, což je databáze. Abys to mohl použít, tak tvůj hosting musí php a mysql podporovat. Pokud to máš na hostingu k dispozici, tak mi napiš na mail, já ti pošlu zdrojáky. Upozorňuji, že je to ale ta nejjednodušší varianta, který neumí zatím ani stránkovat. Podle počtu příspěvku, to zatím nebylo ani třeba.

jio řekl(a)...

Zdravím Vás pane Horyno,
osobně s tímto modelem žádnou zkušenost nemám. Zkuste se zeptat na http://www.mojehobby.cz/diskuze/, určitě se najde nekdo, kdo tento model má.
Snad Vám to pomůže získat nějaké informace.

Marek_Kuřim řekl(a)...

Děkuji za nabídku Jirko,
Koukal jsem na návštěvní knihu Martina z Nového Města a má ji udělanou přes blueboard.cz
Zkusím to taky a když by se mi to nelíbilo, tak bych tě poprosil o ty zdrojáky.
Můj provider podporuje i php i sql.
Ještě jednou díky.
Marek

Lukas Burda řekl(a)...

Ahoj,
velice pekny web. Mel bych jenom jednu malou pripominku a to k tomu "jak nezacit". Napsal jsem jeden kratky clanek pro MONAKO -
http://www.mo-na-ko.net/letadla_aeronca.htm
, ktery popisuje take zacatky, ale z uplne opacneho konce. Pokud by to bylo mozne chtel bych pozadat o umisteni odkazu nekam na tento web (nejlepe k tomu clanku), aby se pripadny zacatecnik dozvedel i o jine alternative...

kráťa řekl(a)...

Jirko, náhodou jsem narazil (hledal jsem jaký separátor použít pro laminovaní kapotáže na motorku) na tvoje stránečky. Mají výborný informační charakter. Rád na modelařinu vzpomínám, ale nacházím se v tebou popisované 20 leté době kdy se tomu nevěnuji a těch mne zbývajících 5 let bude akorát na to,aby mi vyrostl vlastní modelářksý potěr. Čili za 5 let se sem určitě vrátím Do té doby to tady bude dokonale napěchované vším co budu potřebovat
Přeji hodně času a nápadů na web a modelařinu.

garant řekl(a)...

hojky všichni stránky jsou super spousta informací něco takového tu chybělo.Jinak mrkněte na naše stráky jsou jěště sice ve výstavbě,ale pár foteček z demodelařiny už je tam.

Vita řekl(a)...

Ahoj,zdravim,chtel sem se zeptat zda nemate pristup ke starsim cislum modelare,shanim clanky o a dvojkach....diky moc V.

jio řekl(a)...

garant: Ano, je to pěkné, rád se dívám, když někomu něco jde hezky od ruky.

jio řekl(a)...

Vita: Některé ročníky Modeláře doma mám. Pokud znáte číslo a ročník mohu se podívat.

Jirka

Zdenka řekl(a)...

Dobrý den, lidičky. Našla jsem tuto stránku a mám naději, že mi někdo poradí o ASP ENGINES. Jde o to, že můj tatínek je již 50 let nadšený modelář a teď si pořídil nějaké motory od ASP a návod má jen v angličtině. Dal mi přeložit tři A4 návodů na ASP motory. ANglicky umím, ale ne tak dobře, abych mu přeložila odbornou angličtinu. Nevíte, kdo by mohl prodávat v ČR tyto motory? Nebo kde by se dal sehnat návod v ČJ? Spěchá to. Pokud byste někdo věděl, dejte mi prosím tip. Díky moc.

Petr Homolka řekl(a)...

Zde bude o mých letadlech a o počítačích .Zatím nejsou v provozu ,ale do tejdne bude aktualizovaná.

anonym řekl(a)...

Zdravím,
Web máte pěkný a přehledný, také létám a stavím jak to jen jde, tak hlavně ať nám to lítá. Kdyby byl zájem, tak mé stránky jsou www.rc-kozmodrom.tk

KejPi řekl(a)...

Ahoj, mate moc pekne stranky

Florda řekl(a)...

Nevíte někdo kde by se dal sehnat monofil?

jm řekl(a)...

Diky za vyber zajimavych prispevku z diskusnich for,vse pekne pohromade.
Doufam ze je budete prubezne doplnovat.

jio řekl(a)...

KejPi: Díky za pochvalu, ta vždy potěší.
Florda: Bohužel nevím, před časem jsem ho taky scháněl a bylo mi nabídnuto něco podobného, ale mělo to hrubší strukturu. Bohužel už nemám vzorek původního, takže jsem ochotnému majiteli krámku ani nemohl přesně ukázat o co šlo.
jm: Taky díky. Budu se snažit. Jen kdyby toho času bylo více.

Závěrem se omlouvám za pozdní reakci, ale ten čas opravdu není můj přítel.

tom řekl(a)...

potřeboval bych znát kontakt na někoho kdo odborně předělá nabíječ Schulze 430 na verzi 636,

jio řekl(a)...

Doporučuji opakovat dotaz na http://diskuze.mojehobby.cz

Elvis řekl(a)...

Ahoj...jsem trochu z jiné než modelářské planety, a to z airsoftové... Ale vzhledem k faktu že naše hračky fungují na stejných či podobných principech, chtěl bych se zde optat zda nevíte o někom kdo by mi byl schopen podle fotek udělat akupack 9.6 volt NiCD ( nebo si při stejné voltáži nechám poradit) případně i s nějakými vychytávkami které se v modelářské branži vyskytují...V Liberci kde žiju mi v jedné modelářské prodejně řekli sorry neumíme a v druhé takovou cifru že jsem šel do kolen....a tím výčet modelářských prodejen končí...Budu rád za jakoukoli radu či nabídku...Díky..Elvis

jio řekl(a)...

Zkuste http://www.satria.cz/ - web sice nic moc, spíše nic než moc, ale akumulátory dělá dobře a pokud vím, tak i posílá na dobírku.
Bude chtít vědět velikost akumulátorů. Myslím tím velikost jednotlivých článků. Ceny má přiměřené nákladům.
Jinak syn taky patří do airsoftové planety. A to tak, že hodně.

Mak řekl(a)...

Zdravím dost dobre stránky pro mne jako začátečníka spoustu duležitých informací budu tu určitě častým návštěvníkem :-)

jio řekl(a)...

Díky za uznání. Jsem rád, když to někomu pomůže.

Tomáš Vejvoda řekl(a)...

Zdravím všechny začínajkící letce a modeláře. Po důkladném pročtení těchto stránek jsem zjistil, že se moje začátky vůbec neliší od začátků autora webu. To mi dodalo velké sebevědomí, že nejsem sám, kdo smodelem praštil o zem při létání. Pro pobavení jen dodávám, že můj první let s modelem Multiplex easy glider elektro skončil asi po 1 minutě nádherným přistáním na stromě a následnou záchranou modelu a přirozenou opravou. Druhý let již byl lepší, jen malý keřík, ale třetí a 4 let byly katastrofální - myslím, že se tomu říká zřícení po čumáku. Ale jinak velká zábava. Po dalších opravách jsem si již dával pozor a dokonce se mi už i podařilo létat.

jio řekl(a)...

Blahopřeji k novému hobby. Občas to sice bolí (hlavně peněženku), ale zábava to skutečně je.

paces řekl(a)...

Zdravím Vás všechny. Může mi někdo pomoci s odléváním Dentacrylu? Nemám k němu totiž návod k použití a neznám proto mísící poměr.

Předem dík.

jio řekl(a)...

Vzhledem k tomu, že strejda google říká, že se prodává v balení 100g + 100g nebo podobně, tak usuzuju, že se míchá váhovým poměrem 1:1.

např.

http://www.scarab.cz/good.php?goodId:829%7CDENTACRYL-lici-pryskyrice-1kg-1kg

http://www.zababov.cz/wiki/index.php/Dentacryl

leffner stanislav řekl(a)...

Po dvaceti letech se vracim k modelarine a Vaše stranky jsou víc než skvělé.Ať se Vám daří

leffner

jio řekl(a)...

Děkuji. Uznání vždy potěší.

Vladimír Lukl řekl(a)...

Dobrý den.Obracim se na Vás z dotazem jak vyřešit mírné vrčení serv zabudovaných v křídle na ovládání křidélek.Původně jsem použil NAROMaX o síle asi 1.8 kg,ale nírně vrčela,tak jsem si myslel ,že pracují na hranici zatížitelnosti ( mluvím o dvouplošníku Stenn Skybolt s ovládáním křidélek na horním i spodním křídle s jedním servem v každé polovině spodního křídla.Letová váha modelu je 3.5kg ) Nyní jsem je vyměnil za HS-81,které mají sílu kolem 2.5 kg,ale vrčení nepřestalo i když jsou připojeny silnějšími kroucenými kabely (o délce asi 500 mm ) Tak jsem ještě kabely doplnil na straně serv servo filtrem zakoupeným u fy.Raichard.Jedná se o feritový kroužek s navinutým trojžilovým kabelem,ale ani to nepomohlo.Zkoušel jsem i různé přijímače Graup.C-19, C-17, Hitec-dual elektron-6, Hitec-hms 5, Jeti rex 7, . Pořád to samé.Podotýkám,že HS-81 jsou nové.Děkuji za případnou radu.Vladimír Lukl.

jio řekl(a)...

Dobrý den.

Vrčení serv v klidové poloze bývá obvykle kontrukční záležitost serva. Ne přípojných kabelů ani instalace serva do modelu. Důvodů vrčení je více. Počínaje vadným potenciometrem serva, pokračuje vysokou citlivostí servozesilovače, který se snaží stále hledat neutrální polohu, špatné odrušení motoru serva (nejsou použity blokovací kondenzátory) ...

Blíže vám ale k tomu určitě poradí na modelářské diskuzi http://www.mojehobby.cz/.

Pokud servo ale vrčí v krajní poloze výchylky kormidla, tak je to důsledek nesprávného vymezení rozsahu pohybu serva. Naráží na dorazy a snaží se je překonat. Tím se nadměrně zatěžuje a může se poškodit.

Na závěr ještě poznámka. Servo HS-81 se mi zdá na tak těžký model slabé. Záleží ale spíše na velikosti řídících ploch, které servo ovládá než na hmotnosti modelu. Takže se mohu mýlit.

Jirka řekl(a)...

Dobrý den, můžete mi poradit, kde je možné naplnit bombičky na CO2?Jsem z Hradce Králové.Dík.

jio řekl(a)...

Dobrý den,

pokud si pamatuju, tak CO2 bombičky byly k mání v domácích potřebách. Takže bych to zkusil tam.

Rado řekl(a)...

Dobry den.

Ako chlapec som trochu modelarcil s hadzadlami a teraz, ked doba pokrocila by som sa rad ponoril do tajov RC modelariny. Kedze vyrazne doporucujete pouzitie Mini Tornada na vyuku pilotaze, mohli by ste mi nejakym zazrakom zaslat planik tohoto modelu? Za pochopenie dakujem.

jio řekl(a)...

Plánek bohužel nemám. Stavebnice podobných samokřídel jsou ale běžně v prodeji. Zkuste se zeptat v nejbližším modelářském obchodě.

Jen bych chtěl ještě podotknout, že výhodou Minitornáda v době, kdy vzniklo (tedy v roce 2001), bylo právě EPP. A to je materiál, který není v každém obchodě. A tak jeho stavba není až tak jednoduchá. Ne provedením, ale materiálem a nutností mít odporovou pilu pro vyřezání křídel.

Proto bych spíše doporučil tu stavebnici. Ceny jsou velmi přijatelné.

Daniel Bukovský řekl(a)...

Dobrý den.

Můžete mi poradit jak mám vyřešit tento problém: Mám model s motorem Mig 400 a sklopnou vrtulí Robbe dynamyc E 6/3,5" a dvoučlánkem Li-Pol 1250mAh 12-15C. Hmotnost letadla činí 410g. Dodatečně jsem model vybavyl plováky. Model se z vody na plný plyn nechce odlepit. Myslýte si ,že by stačilo přidat převodovku a větší vrtuli nebo výkonější motor (např.: AC)?

jio řekl(a)...

Dobrý den.

Bohužel nevím o jaký model se jedná a sám také žádný model na plovácích neprovozuju. Co ale vím, tak příčin může být několik.

- Nevhodný plochý tvar plováků (model se jakoby přilepí k vodě). Příklad, jak by mohla vypadat spodní strana plováků http://www.pbmodel.cz/picture/prislusenstvi/Plovaky.jpg
- Chybně nastavenou osou plováků vzhledem k ose modelu (model nedosáhne potřebného vztlaku, ale má snahu se při zvyšování rychlosti zanořovat)
- Nutný vyšší výkon pohonu (odpor vody je vyšší než odpor otáčejících se kol podvozku) - tedy možnost použití vámi navrhované varianty s AC motorem, který mívá až o 30% vyšší účinnost než DC motory a jinak u DC motorů protopenou energii tak přenese na vrtuli. Pokud použijete převodovku u DC motoru, tak musíte použít přiměřeně větší vrtuli a může vzniknout problém, že se vám bude vrtule zachytávat o zem.
Takže jsem vám asi příliš moc neporadil, ale snad jsem naznačil alespoň cestu, kde hledat problém.

Hanz řekl(a)...

Ahoj máš moc pěkný stránky a doufám že je budeme mít časem taky tak obsáhlý jako ty

jio řekl(a)...

Určitě, jen nesmíš polevit v práci jak se to děje v poslední době u mne.

A jen tak mimochodem, lítá vám to moc pěkně v tom Děčíně.